Indkøbskurv (0) 0 Indkøbskurv

Din indkøbskurv ser tom ud.

Tak! Dine favoritter er blevet overført til indkøbskurven

Gå til indkøbskurv
ABOER I FOKUS
© Getty Images

En leder, et team, og en vision

Forretningsliv

Melodie Nakhle, ny Managing Director for Europe og South Africa, og hendes ledelsesteam fortæller om deres plan for Amway og om vækst, strategi og fremtiden for Amway …

Karismatisk, begejstret og visionær er blot tre ord, der kan beskrive Melodie Nakhle, som overtog stillingen som ny Managing Director for Amway Europe og South Africa i begyndelsen af 2020. Melodie Nakhle er ikke ny i Amway, idet hun har haft forskellige stillinger i firmaet igennem mere end ti år, og hun er specialiseret i opbygning af stærke varemærker, tackling af udfordringer og tilvejebringelse af bæredygtige forretningsløsninger.

En leder med en vision

På spørgsmålet om, hvad der inspirerer Melodie Nakhle, nævner hun Amways potentiale og firmaets indsats for at hjælpe mennesker med at leve et bedre og sundere liv. Det er en indsats, hun glæder sig til at føre ud i livet via ABOerne ved at hjælpe nye ABOer med at få succes med deres forretning, tiltrække og fastholde kunder ved hjælp af brancheførende produkter og ved at give ABOer værktøjerne til, at de kan engagere sig i deres lokalsamfund i fællesskaber baseret på fælles brændende interesser.

Det er på det grundlag, at Melodie vil realisere firmaets vision for A70, som hun mener er den rigtige vej for fremtiden.

"Vi har allerede det, der skal til"

Ved at føre visionen for A70 ud i livet understreger Melodie Nakhle, at alle de elementer, der gør det muligt for ABOer at opbygge lønsomme og bæredygtige forretninger, allerede findes på de europæiske og sydafrikanske markeder. Derfor koncentrerer hun sig 100 % om at gøre det nemt for ABOer at engagere og fastholde kunder i et fællesskab ved at hjælpe ABOerne med at opbygge deres egne online og offline fællesskaber. Det er en strategi, som vil blive underbygget ved hjælp af digitale værktøjer, en forbedret købeoplevelse, "must-have" produkter og erhvervsindblik samt løbende samarbejde med ABOer.

"Det, der motiverer os, er at få ABOer til at lykkes med deres forretning. Vi ønsker, at ABOer skal kunne tjene på deres forretning, at de får en stærk og bæredygtig forretning, og at denne forretning kan hjælpe mennesker i nød og inspirere dem til at leve deres liv," fortæller hun.

Til at bistå med at realisere dette mål har Melodie Nakhle indlemmet to eksperter i Amway, nemlig Ruben Familia og Imran Zaman, i sit ledelsesteam. Ruben Familia, der har fået rollen som salgsdirektør for Europa og Sydafrika, har igennem de seneste 18 år stået for driftseffektivitet og præstationsoptimering i Amway. Imran Zaman, der er den nye digital- og markedsføringsdirektør for Europa og Sydafrika, kom til Amway i 1998 og har stået i spidsen for vigtige markedsførings- og digitalstrategier for Amways varemærke, produkter og digitale omstilling. Sammen udgør de et formidabelt par, der har som mål at synliggøre Amways fantastiske potentiale i Europa og Sydafrika.

Fra vision til virkelighed

I den næste fase vil Melodie Nakhle og hendes ledelsesteam implementere deres strategi ved at styrke deres indsats for at støtte ABOer på hvert trin i Amway-forretningsudviklingen. Denne tilgang, som vil blive gennemført i tæt samarbejde med ABOer, vil omfatte indførelsen af mere relevante belønningsmuligheder, nye produkter, effektive redskaber til forretningsopbygning og en moderne købeoplevelse for kunderne. Specifikt drejer det sig om tre mål i år:


1. Implementering af Core Plus+

"Core Plus er den helt store prioritet i øjeblikket, og det handler om lønsomhed og kunderne og at sikre balance imellem bredden og dybden af ABOernes forretning, så de kan nyde godt af en sund forretning og genkvalificering år efter år," forklarer Ruben Familia. "Det er et stærkt og komplet program, der realiserer alle de ting, som vi har lært – det bedste af det bedste – af alle former for vækstincitamenter verden over. Så uanset, hvilket trin i opbygningen af din forretning du befinder dig på, bakker Core Plus dig op."

Et centralt element i denne tilgang indebærer at støtte ABOer, såvel nye som erfarne, med at blive mere kundecentrerede og bedre til at håndtere kundeoplevelsen og kunderelationer, så de kan opbygge mere lønsomme og bæredygtige forretninger.


2. Digital omstilling

"At kunne drive sin Amway-forretning digitalt bliver afgørende for, at ABOerne vedvarende kan opnå gode resultater, ikke blot i dag, men også fremover. Der er typiske områder, bl.a. muligheden for at købe ind, rekruttere, oplære, få instruktion og styre ens forretning/gruppe og lede den, som vi fokuserer på," fortæller Imran Zaman.

En af de måder, hvorpå det vil ske, er igennem et nyt og moderne websted, der vil gøre det muligt både for ABOer og deres kunder at få en belønnende og innovativ produktoplevelse, samtidig med at ABOer får stillet et komplet sæt forretningsværktøjer til rådighed.


3. Fremme af Amways kultur

"Vores grundlæggere Rich og Jay er rigtig gode eksempler på vækstmentalitet, og Amways ABOer anvender allerede disse principper i deres forretninger. De justerer løbende deres tilgang til at opbygge deres forretning, og de tilpasser deres måde at arbejde på og udvikle sig for at dække de behov, de har," fortæller Melodie Nakhle.

"Hos Amway vil vi helt klart også fortsætte videre i denne retning og sætte denne vækstmentalitet i fokus ved at bakke op om vores ABO-ledere og nye ABOer ved hjælp af forskellige værktøjer, arrangementer og muligheder. Vi vil klæde dem på, så de kan hjælpe mennesker med at leve et sundere og mere fyldestgørende liv. Samarbejde er det afgørende i denne proces, og vi har planer om langt flere ABO-engagerende initiativer til at støtte både vores ABO-ledere og nye ABOer med at skabe endnu bedre forretninger."

Viser vej igennem krisen

Da coronakrisen ramte, fik sundhed og sikkerhed øjeblikkeligt førsteprioritet. Og selvom Melodie Nakhle er ærgerlig over ikke at kunne mødes med ABO-lederne som oprindeligt planlagt, mener hun, at Amways medarbejdere og ABOer er kommet tættere på hinanden under krisen, og at sortimentet har fremstået stærkt. "Vores produkter og løsninger hænger uløseligt sammen med menneskers velbefindende og gør det muligt for mennesker at leve et sikrere, bedre og sundere liv," udtaler hun. "Det er noget, som er kommet til at stå klart under den nuværende krise; og det er ikke et billede, som vi forventer vil ændre sig."

Krisen satte desuden skub i bestemte digitale planer og gav Melodie Nakhle og hendes ledelsesteam en mulighed for på andre måder at klæde ABOerne godt på. "Vi har sat ekstra skub på de digitale muligheder, så Amways medarbejdere og ABOer kan kommunikere, være i kontakt og arbejde hjemmefra via forskellige platforme," fortæller Imran Zaman. "Og vi har informeret om, hvordan man passer på sig selv og sine nærmeste med hensyn til ens velbefindende og immunforsvar."

Nu hvor alle skal vænne sig til en ny normalsituation, ser fremtiden bedre ud end nogensinde. "Når jeg ser den iværksætterånd, som ABOerne har, og den drivkraft, de kan præstere med den rette støtte fra firmaet," supplerer Ruben Familia, "er der faktisk ingen hindringer for os."

Hvordan ser fremtiden ud?

"Jeg er fuldt og fast overbevist om, at vi med ledelsesteamet, indsatsen fra vores medarbejdere og samarbejdet med vores ABO-ledere kommer til at stå endnu stærkere fremover end nogensinde," udtaler Melodie Nakhle. "Jeg er fuld af optimisme for vores fremtid.”

Vi anvender cookies for at kunne tilbyde dig den bedste oplevelse på vores website. Cookies er filer, der gemmes i din browser og bruges til at hjælpe med at gøre din oplevelse på nettet mere personlig.

Hvis du derfor fortsætter med at anvende vores website uden at ændre indstillingerne, accepterer du brugen af cookies.

Jeg er indforstået