ABOER I FOKUS

DOUBLE X – en ægte Hollywood-stjerne

Ernæring & velvære

En berømt familie hjalp med at skabe opmærksomhed omkring dette legendariske produkt – og resultatet var utroligt.

Der er sket meget siden 1950'erne. Kvindernes rolle i familien og samfundet har udviklet sig fra at være den trofaste husmoder til at være ligestillet med deres mandlige jævnaldrende og partnere.

Højt profileret anbefaling

Med dette i tankerne er det med kærlighed, at vi ser tilbage på nogle af de første kampagnematerialer, som blev distribueret i hele USA, for et førende Amway-produkt. I 1954 kunne de amerikanere, der endnu ikke kendte til kosttilskuddet NUTRIWAY™ DOUBLE X™, blot åbne det populære magasin LIFE. Her poserede skuespillerparret Alan Ladd og Sue Carol med deres børn, mens de anbefalede alle familier at læse pjecen FACTS. Reklamen afspejler årtiets holdninger, men hovedbudskabet er stadig relevant i dag – at vi stræber efter at sikre, at “familier får alle tilgængelige fordele med opdagelsen af den moderne ernæringsvidenskab”.

Øjenåbnende fakta

Sundhedsbevidste forbrugere, som læste dette nationale magasin, blev opfordret til at lære om vitaminer, mineraler og kosttilskud blot ved at kontakte en Nutriway-forhandler. Det var en markedsføringsmæssig genistreg, som øgede salget med mere end 50 % i forhold til det forrige år.

FACTS-pjecen åbnede amerikanernes øjne for idéen om – og vigtigheden af – at tage kosttilskud for at lukke ernæringsmæssige 'huller', som var opstået på grund af dårlige kostvaner samt en overdreven tilberedning og forarbejdning af ingredienserne, som ødelagde nogle vitaminer og phyto-næringsstoffer. Den offentliggjorde sundhedspåstande omkring A-vitamin, kalcium og 15 andre vitaminer og mineraler, som er vigtige for vores velvære – en opdagelse som Nutriways grundlægger, Carl F. Rehnborg, gjorde, og som senere blev bekræftet af USA’s Food and Drug Administration.

Arv og succes

Carls entusiasme var smittende – selv efter han trak sig tilbage fra offentlighedens søgelys, fortsatte han med at bære rundt på en beholder med DOUBLE X, som ses på billedet ovenfor til venstre! Han afholdt også spontane oplæg for begejstrerede publikummer om planternes vigtige rolle i menneskers sundhed. Hans søn, Sam Rehnborg, Ph.D., formand og CEO for NUTRILITE/NUTRIWAY, og hans kone, Francesca, fortsætter denne arv. Sam ses på billedet ovenfor, til højre, ved en gammel kampagnefotografering.

DOUBLE X’s præcise ingredienssammensætning er løbende blevet ændret de sidste 70 år og er det perfekte kosttilskud, som hjælper os gennem fysisk krævende og stressede perioder. Det yderst succesfulde produkt* har bevaret sin plads i den moderne videnskab, men ærer stadig Carls oprindelige vision om at afbalancere kosten ved at fylde ernæringsmæssige 'huller' med et dagligt kosttilskud rig på planteingredienser.

* * Kilde: Euromonitor International Limited; detailværdi i detailsalgspriser; alle kanaler, 2016

Lignende indhold

Roden til alt godt

Ernæring & velvære

Mere

Lad os fejre det!

Ernæring & velvære

Mere

Vi anvender cookies for at kunne tilbyde dig den bedste oplevelse på vores website. Cookies er filer, der gemmes i din browser og bruges til at hjælpe med at gøre din oplevelse på nettet mere personlig.

Hvis du derfor fortsætter med at anvende vores website uden at ændre indstillingerne, accepterer du brugen af cookies.

Jeg er indforstået